Sunday, June 26, 2011

NAK TAMBAH ANAK LAGI KA?

                                                               iris dh besar dh..

iris masa kecik..6bulan rasanya time nih
kalau tengok tajuk tuh..nampak mcm crita ni,crita positif..tp..tidak..hahaha...bila aku mendengar orang2 kt luar sana buat soalan cm haram untuk aku..seperti "bila iris nk dapat adik?"...fuh..sungguh,aku nk marah..nk marah ja..bukan marah lagi ok..hahaha..tp,mmg aku tak sukalah pasal hal tuh.hal nk tambah anak lagi..sememangnya aku ni tak suka budak.so,aku tak brapa suka keadaan yang menyerabutkan aku. iris pun kadang2 aku rasa dia suka buat aku serabut.sbb tuh untuk tambah anak lagi..aku rasa,aku belum ready.aku pikir,sifat semulajadi aku yang tak sukakan budak ni akan hilang apabila aku dh ada anak sendiri.rupanya..tidak..aku dh ada iris yang sebegitu rupa pun,aku masih tak leh nk pupuk sifat sukakan budak.apa yang ada dalam kepala hotak aku,budak,bayi ni mmg suka menangis,menjerit..dan kedua2 benda tuh aku tak suka.kalau aku tengok anak sapa2 yang dok menjerit,mmg aku rasa cm nak penampaq ja..apatah lagi kalau dok jerit kat mak pak depa..lagi lah aku rasa nk bg penampaq.iris mmg tak berani nk menjerit2..sbb dia dh tak larat nk terima penampaq dari aku.sekarang ni,iris pun dh kalis dengan penampaq aku..kalau kena penampaq pun,dia buat tak tau saja.hahaha..kebalnya iris.dan apabila suami aku dh berbunyi nk kan anak lagi..aku dh mula rasa cm tak best.bagi aku,aku nk iris dapat layanan first class dulu sebelum dia dapat adik. sesungguhnya aku percaya kalau aku ada anak sorang lagi..serius iris akan jadi mangsa. disebabkan dia dh besar skit..so,kalau aku serabut,aku akan pukul dia.bayangkan suatu ketika dulu,masa dia masih baby,dia menangis tak henti2..aku dh pujuk,dh dukung,dh buat mcm2..masih lagi dia menangis..aku tak tau nk buat apa dah..aku tengok ja kat dia..dan..masih lagi tak berenti..aku ambik bantal..aku pekup muka dia..ish..mmg masa tuh aku ni jahat gila..sib baik si comei aku tak jadi apa2..hahahahha...dan bila iris dh besar skit..aku dh rasa seronok sbb aku dh bleh pukul dia.hahahah...mmg bestlah..laki aku ja yg tak pukul iris.dan dia akan marah aku kalau aku pukul.dan..apa aku peduli.aku rasa,budak yg tak penah kena pukul ni adalah budak yang naik lemak,kurang hajar suatu hari nanti.sbb mak aku punya stail didik aku adik beradik adalah cara pukul..kahkahkahakh..tp,taklah pukul smpi mati pun...sbb tuh aku masih lagi bernyawa..kira maksud aku,pukul tuh taklah sampai berbirat habis semua peha,kaki, tangan. ish..kesiannya iris dapat mak cm aku nih.  garang tak kira tempat. hm..dan apa yg aku fikir,aku mmg tak mau tambah anak lagi.sbb aku sendiri tak ada banyak masa nk luang untuk iris.dan aku jugak bukan 1 orang yang pandai main dengan budak2. serius aku kata,aku tak penah main dengan iris.kalau aku tinggal berdua dengan dia..aku buat kerja aku,dia buat kerja dia.sejak dia dari baby lagi..aku tak pernah nk main cu cak ka,main tepuk amai2 ka..mmg tak penah..aku tak reti..aku tak suka..dh,mcam mana aku nk tambah anak lagi?mmg sangat serabut bila laki aku cuba buat permintaan untuk tambah anak lagi.bg aku..belum sampai seru lah..bila tengok baby orang pun,aku tak rasa nk dukung atau nk peluk..dh,mcam mana?ya Allah,bukalah pintu hati aku nih.kenapalah sifat aku ni mcam ni? moga DIA akan bg satu ruang kat hati aku ni untuk kasih dan sayang pada kanak2..iris,apa yang mami nk bgtau kt sini,mami sayang iris..sayang sangat..cuma..iris dapat mami yang sedikit kasar dan garang..itu saja..

No comments:

Post a Comment